Jump to content

Gerda uit Nederland.


Gerda Nap

Recommended Posts

Ik ben 70 jaar jaar. Ik ben 20 jaar geleden plotsdoof geworden aan beide kanten. Mijn lage tonen deden het nog wel. Maar mijn hoge tonen waren helemaal weg. ze konden geen oorzaak vinden. Heel veel gehoorapparaten geprobeerd maar had er weinig baat bij. zelfs de k.n.o. arts vertelde dat ik geen baat zou hebben  bij c.i. Ik moest maar een  cursus volgen bij de logopedist. Dat heb ik gedaan maar ik was er niet klaar mee. ik ben naar mijn huisarts gegaan. een verwijskaart gevraagd voor de audioloog. die heeft mij doorgestuurd voor een intake gesprek  van het ci team in het umc in utrecht. die k.n.o. arts vertelde dat ik een goede kandidaat was voor een EAS ci. Ik kreeg na 2 maanden al een oproep. de revalidatie ging nogal traag bij mij. Heeft wel een jaar geduurd. Ik vergeet te zeggen. Ik heb links ci. en rechts een gehoorapparaat. Als ik ze nu beiden uitdoe kan ik mij niet voorstellen dat ik voor die tijd zo doof was. Ik hoor de vogels weer fluiten. de klok tikken.  ik weet niet hoe het bij jullie is. Maar in nederland krijg je om de 5 jaar een nieuwe processor. ik heb  nu sinds een 1 jaar mijn tweede processor. Maar die klinkt heel anders als de vorige. Ben al een paar keer terug geweest.

 

p.s. Ik hoop dat jullie mijn verhaal wegens de taal wat kunt volgen.

Groetjes uit nederland.

Link to comment
Share on other sites

  • HearPeers Heroes

@Gerda Nap

smile 

 

I am using an app from Microsoft to translate.  I can take a screenshot and it will translate it for me.  Maybe you are doing the same with my responses?  Smile

 

I am happy that you are doing so well with one cochlear implant and one hearing aid. We have a few happy bimodal people in HearPeers as well.  That is terrific!

 

I had problems switching from OPUS2 to Sonnets too.  I also had to go back for setting changes many times.  We did eventually get my Sonnets sounding great.  It took a long time though.  The automatic software change from OPUS2 to Sonnets did not work well for me.  Thankfully it does seem to work for other people.

 

I hope you get your Sonnet sounding good soon.

Link to comment
Share on other sites

Als ik op mijn rechtermuisknop klik. Vertaalt hij alle  berichten in het nederlands. Ik kan nu in het forum alle berichten heel goed lezen.

alles gaat  al heel goed.

vind het heel erg fijn.

Link to comment
Share on other sites

  • HearPeers Heroes
Welkom Gerda! Toen ik jong was, had ik een Nederlandse kamergenoot en leerde ik een beetje Nederlands te begrijpen. Maar nu niet veel.

(Google translate is my friend!)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...